Over ons

Tuingroep Roomburg is een van de zes Leidse Volkstuinverenigingen met wie we samen ook de Leidse Bond van Amateurtuinders (LBA) vormen. We zijn trots op onze mooie en kleinschalige vereniging in de groene Oostvlietpolder. Ons complex telt bijna 100 tuinen van elk zo’n 300m2 groot. De ene helft van de tuinen grenst aan het Vogelhof van het Zuid-Hollands landschap waar naast vogels ook een heleboel schapen bivakkeren die hun verantwoordelijkheid om het gras kort te houden en te bemesten zeer serieus nemen. De andere helft van de tuinen grenst aan onze buurvereniging OTV.

Tuinvereniging Roomburg wordt gevormd door leden met een grote diversiteit in achtergrond, inkomen, woonsituatie, leeftijd en tuiniers-ervaring. Wat onze leden in de eerste plaats verbindt is natuurlijk een passie voor tuinieren en dat ze dat in verenigingsverband willen doen.

Hieronder nemen we u mee op een digitale fototour langs onze tuinen. Ook als u geen lid bent van Roomburg bent u van harte welkom een kijkje te komen nemen en over het gemeenschappelijke pad te wandelen (de tuinen zelf zijn niet toegankelijk) of aan een van de picknicktafels vooraan een hapje of een drankje te nuttigen. Regelmatig organiseren we activiteiten waar ook niet-leden welkom zijn, houdt daarvoor onze webpagina in de gaten. Wilt u zelf ook actief aan de slag met een volkstuin in verenigingsverband? Kijk dan hier [link]voor meer informatie.