6. Plukgeluk: bloemen in je tuin

Veel Roomburgers verbouwen vooral groenten en fruit in hun tuin maar ook bloemen zijn voor veel leden belangrijk. En niet alleen voor leden, ook de beestjes zijn er blij mee, zeker als je zorgt voor veel inheemse soorten en een bloeiboog. Hieronder vind je een aantal leerzame bijeenkomsten over het kweken van bloemen in je tuin. Ook in boeken en online is natuurlijk veel kennis te halen, zie bijvoorbeeld onderstaande links naar boeken en het leeraanbod van:

Plukbloemen telen in je volkstuin 13/4/24

Wil je ook zo graag mooie plukbloemen in je tuin, maar lukt het niet goed om ze te telen? Kom dan naar deze activiteit! In deze workshop krijg je informatie over het telen van eenjarige plukbloemen. Je krijgt onder andere uitleg over: zaaien, grondsoorten, oogsten en welke bloemen geschikt zijn als plukbloemen. Daarnaast leer je ook waarom bloemen in je tuin belangrijk zijn voor dieren. Na de presentatie kun je de eerste bloemen voorzaaien met zaden van het Zoete Land. Neem daarvoor een zaaitray of potjes mee.

Plukgeluk op Roomburg 25/5/24 & 17/8/24

• Vorm: leren met en van elkaar
  • Wie: (mede-Roomburger) Stieneke
  • Wanneer: 25 mei en 17 augustus van 10-12 uur
  • Waar: in Stieneke’s tuin
  • Aanmelden: niet nodig
  • Kosten: geen

De meeste Roomburgers hebben wel eens staan te genieten bij de tuin van Stieneke en Arjan, die in het tuinseizoen altijd zo mooi in bloei staat. Wil je ook leren hoe je zoveel bloemenpracht voor elkaar krijgt, welke planten je wanneer zaait en wat ze nodig hebben qua grond water en andere verzorging? Komen samen met andere Roomburgers inspiratie en kennis doen tijdens de open tuinochtend van Stieneke. Op 25 mei en 17 augustus ben je van harte welkom om rond te kijken en deelt Stieneke met liefde haar kennis, zaailingen en bloemen met andere Roomburgers (op andere dagen trouwens ook ;-).