Plantjesmarkt 7 mei

Door Jaap Loonstra

Op zondag 7 mei heeft de Commissie Natuurlijk Tuinieren weer haar jaarlijkse plantjes- en stekkenmarkt georganiseerd. Het ging samen met de eerste koffieochtend. Na de vele regendagen van april en begin mei en daarbij nog de kou, hield een ieder van ons het hart vast. Maar door de gunstige medewerking van de weergoden begon de dag met een aangenaam zonnetje.

Om elf uur zou er gestart worden, maar van tevoren kwamen er diverse leden met kruiwagens en karretjes gevuld met planten, die over waren of teveel gezaaid, aanzetten. De gemeenschappelijke tuin werd omgetoverd tot plantjesmarkt. Er werden zelfs een groot aantal zakken met uien en pootaardappelen aangeboden om gratis mee te nemen. Voor een aantal nieuwe leden was het niet duidelijk, dat ze, zonder inbreng óók plantjes mee mochten nemen. Dus: volgend jaar gewoon komen en lekker uitzoeken, wat er van je gading is. Het gaat echt om de gezelligheid.

Helaas was de Contactcommissie verhinderd, daarom heeft Anneke Schipper de koffie verzorgd. Daarvoor heel hartelijk bedankt. Het was een heel gezellige bijeenkomst van oude en nieuwe leden die tijdens het uitzoeken van planten over de tuin met alle leuke en ingewikkelde zaken met elkaar ervaringen konden uitwisselen.

In het najaar organiseert Natuurlijk Tuinieren weer een zaden- en stekkenmarkt waar alle leden van harte zijn uitgenodigd.