Tuincontrole op 29 april

Onze tuincontrolecommissie zal donderdag 29 april haar halfjaarlijkse ronde over het tuincomplex maken.

De commissie bekijkt daarbij de algemene onderhoudsstaat van de tuinen. De belangrijkste zaken waar tijdens de tuincontrole op gelet wordt:

• dat de ruimte onder de heg vrij is van onkruid en andere uitzaaiende planten.
  • dat de veur vrij is van begroeiing en rommel
  • dat de slootkant netjes is
  • dat het onkruid in je tuin verwijderd is

Dit jaar neemt de commissie een extra aandachtspunt in de controle mee, namelijk dat gras niet meer dan 1/3e van de tuin mag uitmaken (zie ook ons huishoudelijk reglement).

Regelmatig krijgen we de vraag waarom toch al deze regels en controles nodig zijn. Controle vindt bijna niemand leuk maar je kan de tuincontrolecommissie ook als tuinadviescommissie beschouwen. Want dat is wat deze commissie ook doet: meekijken en zonodig adviseren wat er beter kan, richting leden en bestuur. De leden van de controlecommissie hebben veel verstand van tuinieren en leggen graag uit wat er beter kan en hoe en waarom.
Maar deze adviezen en de regels die eraan verbonden zijn, zijn niet vrijblijvend. Ze vormen een voorwaarde voor een fijne tuinvereniging en als je je er herhaaldelijk niet aan houdt, kan dat daarom uiteindelijk tot opzegging van je lidmaatschap leiden.

Dus trek zo nodig even een sprintje de komende (zonnige! 🙂 dagen en breng je tuin tijdig op orde zodat de mensen van de tuincontrole met plezier hun ronde kunnen doen, jij je buren niet opzadelt met jouw uitdijende onkruid en je met trots en eer het lidmaatschap van onze mooie tuinvereniging kunt blijven dragen 🙂