Nieuws van de Commissie Natuurlijk Tuinieren

Keurmerk

Op 13 augustus werd het Bestuur het Nationale Keurmerk Natuurlijk Tuinieren uitgereikt door de heer Hans van Leeuwen van de AVVN. Ons werden drie van de vier stippen toebedeeld, dat wil zeggen, dat we een flink eind op weg zijn naar het doel, gesteld door de AVVN. De plaquette is vorige week aangebracht aan de voormuur van het verenigingsgebouw en goed te zien.

Composthoop

Onlangs is onder leiding van Ron Nelemans de composthoop weer in orde gemaakt. De drie compartimenten zijn weer hersteld. Echter, niemand van de leden mag er zijn eigen tuinafval op deponeren, de composthoop is uitsluitend bedoeld voor tuinafval van de gezamenlijke tuin. Dus de mensen van de “zaterdagploeg “ kunnen er groenafval kwijt, graag zoveel mogelijk klein geknipt.

Inheemse Heg

In het voorjaar hebben wij een inheemse heg geplant even buiten de fietsenstalling . Helaas is alles in een vlaag van enthousiasme weggemaaid door de boer. Op zaterdag 8 oktober hebben we een nieuwe heg geplaatst, maar nu op ons eigen terrein. We kregen van Martijn twee seringen en hebben een sleedoorn, fazantenbes en meidoorn toegevoegd aan de haagbeuk en hibiscus. Ineens hebben we een prachtig begin van een mooie heg. De plek van de fietsenstalling is dermate mooi en zonnig dat we er misschien beter een gezamenlijke tuin van kunnen maken ( ideetje? :- )

Cursus

Op 29 oktober van 14 tot 16 uur is er een cursus gereedschap schoonmaken en slijpen bij Tuinvereniging OTV. Iedereen is hier van harte welkom . Grijp deze kans!!